Як правильно перемикати передачі на велосипеді?




   Передачі на велосипеді потрібні для максимально эффективного пересування в цих конкретних умовах. Вони дозволяють їхати швидше, або витрачати меньше зусиль на пересування, чим одношвидкісна трансмісія. Більше того, на велосипеді з однією єдиною передачею діяти в деяких ситуаціях  буде зовсім неможливо (наприклад, в дуже крутий підйом). Втім, доцільність багатошвидкісної трансмісії на велосипеді сьогодні майже ні у кого сумнівів не викликає. Залишається лише питання в правильному перемиканні передач.

   Як же правильно перемикати передачі? Сформулюємо декілька нескладних, але важливих правил: Перемикайте передачі тільки під час руху велосипеда (це правило не відноситься до планетарних втулок). Намагайтеся перемикати передачі, коли навантаження з ланцюга зняте або незначне, інакше можна не зуміти перемкнутися, і навіть поламати механізми перемикання або порвати ланцюг(це неабиякою мірою залежить від якісного рівня компонентів велосипеда). Особливо важко не рекомендуємо підвищувати передачу при подоланні підйомів, підбирайте передачі перед горою (перемикання на підйомі при необхідності використовують гонщики, але ця техніка вимагає уміння і "відчуття велосипеда"). Без належної навички, не перемикайтеся відразу на декілька передач. Робіть це поетапно: дочекавшись чіткої роботи однієї передачі, переходите на наступну (цей момент також залежить від класу устаткування велосипеда і навички велосипедиста). Уникайте великих "перекосів" ланцюга. 

   Розглянемо детальніше сам процес перемикання: Звичайний сучасний велосипед має 2-3 зірки спереду і 8-10 зірок ззаду. Нумерація передніх зірок від 1 до 3, у бік збільшення зірок, нумерація задніх зірок, від 1 до 8(9,10), у бік зменшення зірок. Для спрощення візьмемо як приклад популярний бюджетний привід 3*8: Велика передня зірка використовується при їзді по хорошій, рівній дорозі(асфальт або грунт, що укотив) за відсутності сильного зустрічного вітру. З цією зіркою зазвичай використовуються задні зірки від 8-ої до 4-ої. Хоча в спортивному катанні і на перегонах нерідко можна побачити будь-які поєднання. Середня передня зірка використовується при їзді по грунтовці, поганому асфальту, не дуже рихлому піску у поєднанні із задніми зірками з 6-ою по 2-у (що не виключає використання і усього набору задніх зірок). На цих передачах зручно їхати в щільному міському трафіку, маневруючи між різними перешкодами, що рухаються і стаціонарними. При сильному зустрічному вітрі Маленька передня зірка використовується із задніми зірками з 5-ою по 1-у. Ці передачі використовуються при їзді в дуже круті підйоми, по заболоченій місцевості, в'язкому бруду, піску, густій траві. Ті умови, що ми описали вище - лише орієнтир для розуміння, коли і які передачі раціонально використати. Але визначальними чинниками завжди є конкретні умови їзди і рівень підготовки велосипедиста. Новачкам треба завжди пам'ятати про правильний каденсе, який вобщем випадку при рівномірному русі не повинен опускатися нижче 60 оборотів в хвилину.

   І пам'ятати, що дивитися треба не на перемикачі, а на дорогу. У ідеалі, треба прагнути перейти на інтуїтивний рівень перемикання, яким досконало володіють спортсмени і досвідчені велосипедисти. Для вас повинно бути абсолютно неважливо, скільки передач і якого типу привід коштує на вашому велосипеді. Ви не замислюватиметеся про перемикання взагалі: все відбуватиметься автоматично, залежно від поточної дорожньої або гоночноїправильного налаштування механізмів, стану тросів і їх сорочок, а також від міри забруднення механізмів і ланцюга. Щоб Ваш велосипед приносив Вам задоволення, бажано вчасно виконувати усі роботи по налаштуванню і заміні запчастин.

Ми із задоволенням допоможемо Вам і порадою і справою!



Обновлен 17 фев 2014. Создан 14 фев 2014



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником