Як правильно гальмувати на велосипеді




Відоме прислів'я: "гальма придумали труси". Тому деякі велосипедисти намагаються берегти гальмівні колодки і прибігають до їх послуг тільки в особливих випадках. Гальмівний шлях залежить від декількох чинників: порі року, характеристики дорожнього покриття, навичок велосипедиста і стану гальм. Зрозуміло, що різко гальмувати не потрібно: залежно від швидкості руху, показавши тим, що їдуть ззаду(шляхом підняття правої руки вгору), за 30-40 метрів до наміченого місця ви припиняєте крутити педалі. Потім за допомогою короткочасних невеликих натиснень на гальма(спочатку на заднє гальмо) ви поступово знижуєте швидкість до мінімуму і на маленькій швидкості остаточно зупиняєте велосипед. Це ідеальна ситуація. Частіше буває не так, і доводиться гальмувати екстрено. Найнебезпечніший наслідок екстреного гальмування - падіння через кермо. Інший, не менш " приємний", результат - занесення з падінням набік. Щоб цього уникнути, потрібно уміти гальмувати правильно. Відмітимо дваДругий: переднє гальмо ефективніше при гальмуванні, а задній - безпечніший. Із-за дії сил інерції при гальмуванні навантаження збільшується на переднє колесо і зменшується на заднє. З цієї причини заднє колесо програє по ефективності гальмування передньому, і воно простіше йде юзом. Тому переднє гальмо краще гальмує, але якщо не розрахувати гальмівне зусилля, то можна перелетіти через кермо, або при попаданні на тонкий шар піску або на мокрий грунт, переднє колесо може занести, що приведе до падіння. Що ж можна рекомендувати велосипедистові, щоб його "залізний кінь" був бездоганно підвладний? Важливо враховувати особливості поведінки переднього і заднього коліс при занесенні. Наприклад, ви переборщили з гальмуванням, занадто сильно натиснули на гальмо і заблокували заднє колесо. Почалося занесення. Заднє колесо йде в занесення як би нехотя, проти своєї волі. Якщо ви розблоковуєте колесо(злегка відпустіть гальмо), то колесо, що обертається, прагнутиме повернутися в нормальне положення. Інша справа - занесення на передньому колесі. Якщо переднє колесо потрапило в Воно навпаки прагне " піти" від вас якнайшвидше убік. У чому ж мораль? Вона полягає в тому, що якщо занесе переднє колесо, то вийти з нього без падіння украй складно. Рекомендації по правильному гальмуванню на велосипеді: гальмуйте так, щоб переднє колесо не блокувалося(заднє теж небажано); зберігайте спокій і холоднокровність : якщо ви бачите, що колеса блокуються, знайдіть сили трохи відпустити гальма до початку обертання коліс. Це допоможе уникнути занесення; при гальмуванні перенесіть масу тіла якнайдалі назад, щоб довантажити заднє колесо, підвищити ефективність роботи заднього гальма і понизити вірогідність перельоту через кермо; пам'ятайте, що гальмування не єдиний спосіб уникнути, скажімо, ДТП; нарешті, їздите "по-людськи": екстрене гальмування найчастіше буває наслідкам надмірно " крутої" їзди. намагайтеся поєднувати гальмування з маневром; гальмувати переважно заднім гальмом в поганих умовах(дощ, лід, бруд). На слизькому часто натискаючи руків'я заднього гальма - це допоможе уникнути юза і занесення колеса. найбільш ефективне гальмування обома гальмами; заднє гальмо натискати трохи раніше, ніж ручку переднього гальма; не допускати юза, регулювати натиснення на гальмівні ручки так, щоб колеса крутилися - в цьому випадку можна найефективніше гальмувати без втрати контролю за велосипедом; на велосипедах, обладнаних амортизаційною вилкою, гальмувати переднім гальмуємо легше;



Обновлен 17 фев 2014. Создан 15 ноя 2013



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником